Pagina's

zaterdag 7 juli 2012

Mijn moesbalkon


Inpandig, 3 x 1,5 meter en op het zuidwesten, dat is mijn balkon op 4 hoog. Dat lijkt niet zo groot maar ik kan er heel veel kwijt: frambozenstruik, olijfboom, tuinbonen, peultjes, sla, aardbeien, courgette en aubergine. En flink wat kruiden als munt, rozemarijn, peterselie, salie etc.
Maar er staat ook nog een uit de kluiten gewassen oleander, stokroos, veel pertunia’s en andere bloemen. Tjokvol, dat is het juiste woord. Zo vol zelfs dat mijn lief baalt dat je nauwelijks meer een stoeltje tussen al die bakken kan zetten. Hij heeft gelijk.

De natural sprinkler, oftewel regen, werkt niet doordat de minituin inpandig is. Met veel plezier sleep ik met emmers water want alles moet goed vochtig blijven. En het loont! Vanochtend heb ik de eerste frambozen geoogst (alias meteen in mijn mond gestopt). Helemaal blij ben ik nu opeens mijn courgetteplant in bloei staat. Wie weet kan ik over een tijdje gegrilde courgettesalade maken, uit eigen moesbalkon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten