Pagina's

dinsdag 8 maart 2011

heksenhapjes?!



Vanmiddag heerlijk in de zon gezeten bij Amelisweerd. Op de achtergrond het gezoem van de snelweg en het gepruttel van een mestwagen. De geur van mest vinden veel mensen vies. Ik niet. Ik vind het zelfs wel lekker. Eigenlijk ben ik gewoon een viespeuk. Vroeger al. Toen maakte ik soep van slootwater, planten uit de tuin en dode regenwurmen. En ik bewaarde mijn afgeknipte nagels in een doosje. Ach, zo vies is het niet als je later heks wilt worden.

Van die beroepskeuze is niet veel terecht gekomen. Wel roer ik regelmatig in pannen, maar is het over het algemeen prima eetbaar. Mijn smaak is denk ik ook wel wat veranderd. Nu geniet ik met volle teugen van bitterkoekjes en gember. Witlof en spruitjes zijn nog steeds geen favoriet, maar eet het braaf op. Wat ik nu echt niet lekker vind is boterthee. Dat is gemaakt van ranzige yakmelk met zout en water. En gefrituurde maden, net alsof een puist in je mond open spat. Getsiederrie. Of heb ik nou stiekem toch onlangs heksenhapjes gegeten?!

Wel heel erg lekker: appelsap en taarten bij de Veldkeuken in Amelisweerd!!
www.veldkeuken.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten